עידן הרטרו

באם זו ריס וית'רספון על השטיח האדום בשמלה של כריסטיאן דיור מ- 1955 או זוג צעיר הקונה בלנדר הדומה לזה שהוריהם קיבלו כמתנת נישואים, מראה הוינטאג' שולט בכל תחומי הצריכה. הגישה החדשה נובעת בחלקה מנוסטלגיה ובחלקה עיצוב איכותי וגורמת הן לצרכנים מבוגרים והן לצעירים להימשך למוצרים המזכירים את העבר.

חברות קוסמטיקה רבות חיבקו לתוכן את גישת הרטרו באריזת מוצרי הקוסמטיקה, הטיפוח והבישום המודרניים והכך יצרו מוצרים שנשים יהיו גאות להוציא מהתיק או להציג על השידה.

בעוד שההשראה יכולה לבוא מקבוצה של תקופות ומקורות, מן התקופה הויקטוריאנית ועד אמצע המאה הנוכחית, מסגנון ישן ועד סגנון מודרני- מומחים לעיצוב אריזות מדגישים כי השימוש בסגנון הוינטאג' או הרטרו חייב להתאים לתדמית המותג.

היסטוריה של סגנונות עיצוב האריזות:

תחום הבישום תמיד היה תחום בו עיצוב האריזה חשוב ביותר. ניתן לראות כי עוד מימי מצרים העתיקה ועד מיצרי הבשמים הצרפתיים היה נהוג להשתמש בבקבוקי זכוכית מרהיבים העשויים ע"י טובי יצרני הזכוכית בעולם. האריזה תמיד היתה מראה לאופי היוקרתי של הבושם האיכותי.

ההתעוררות הגדולה ביותר בתחום האריזות היוקרתיות היתה בסוף שנות ה- 70 וה-80, אך בשנת 1989 היכה המיתון ושינה את פני האריזה. שינוי התפתחותי זה הוביל ליצירת סגנונות פשוטים יותר ושימושיים יותר תוך כדי התכוונות למוטו הקיים: פחות זה יותר. בשלושת השנים האחרונות ניתן לראות התעוררות בתחום האריזות היוקרתיות יותר.

כיצד מגיעים ל"LOOK” הנכון?

בעוד שחברות גדולות ורבות נתמכות בעיקר על יבוא ועיצוב אישי של האריזות. מומחים רבים טוענים בחירת חומרים, צבעים וגרפיקות יכולים לעזור ליצירת אריזה עם ניחוח וינטאג'. הבשורות הטובות הן כי ניתן ליצור אווירה זו גם עם מוצרי מלאי- זה אומנם קשה יותר אך אפשרי. את ניחוח הוינטאג' אפשר ליצור לא רק על ידי אריזות מיוחדות אלא גם על ידי שינוי אביזרים כמו מכסים ומשאבות בעלי סגנון "ישן" יותר. ניתן להשיג סגנון רטרו על ידי גופנים מיוחדים, גווני צבעים וכמובן על ידי הגרפיקה.

איך יוצרים מראה וינטאג' למוצרי מלאי?

# חומרים: בעת שקשה לדמיין עולם ללא פלסטיק, מתכת או זכוכית, פלסטיק "ישן" יותר כמו בקליט יכול לעזור ביצירת הרגשת הרטרו. בתחום הבישום, ניתן להשתמש בזכוכית כבדה ומלוטשת. יש המציעים אף זכוכית אופל לבנה או שחורה.

# גרפיקה: בהרבה מקרים פונט מסוים או עיצוב גרפי יכולים לרמוז על משיכה מהוינטאג'.

# צבעים: הצבע הינו חשוב מאוד בכדי ליצור תחושה של תקופה מסוימת. שנות ה- 70 למשל, מאופיינות בצבעים של זהב קציר או ירוק אבוקדו וכן בגוונים חזקים ובולטים.

# צורות: בשנות ה- 40 ,למשל, הליפסטיקים היו קטנים יותר בעוד שצנצנות הקרם היו ענקיות.

# עיטורים: מוצרי טיפוח אישי יכולים להיות מגונדרים לא רק אלו הנמכרים כמתנות או בחגים. תכשיטים, סרטים ואפילו תוספות שימושיות יכולים להפוך את מראה המוצר לרטרו. לדוגמא ספריי מרסס גדול יכול ליצור תחושת רטרו, או תוספת של מראה הקשורה לליפסטיק.

וטיפ חשוב........

בעוד שאולי נראה כי קל ליצור מראה רטרו למוצריכם ע"י מעט יצירתיות, יש לזכור כי לא כדאי ללכת בדרך זו רק כי "כולם עושים זאת". סגנון האריזה חייב להתאים לתדמית המותג. ובכל זאת אם רוצים? ניתן ליצור מוצר מיוחד לכבוד חג או חגיגת אירוע וללכת על מראה הוינטאג' או הרטרו, אם זיכרון כי המותג הוא מעל הכל ותמיד יש לקחתו בחשבון.

רשימת נושאים
DIY
צור קשר