טרנדים מרכזיים באריזת מותגים פרטיים

טרנדים חדשים ודרישות צרכנים, משנים את פניהם של מוצרי המותג הפרטי, ומביאים לעליה בחשיבותה של אריזת המותג הפרטי. יצרנים וקמעונאים מסתמכים על העובדה כי הצרכן שופט את המוצר על פי מראהו. יתכן כי הדבר נשמע שטחי, אך עובדה היא שהאריזה חייבת למשוך ולגרום הנאה, אחרת המוצר לא יירכש. בהמשך נדגיש נקודות חשובות בתחום האריזה ונעזור לכם לבצעם.

שינוי נורמות קיימות בתחום אריזת המותג הפרטי

במטרה למשוך תשומת לב נוספת, מהפכות קטנות מתרחשות בתחום האריזה. יצרני מותגים פרטים החלו מבינים כיצד נתפסים המוצרים על ידי הצרכן, ולכן החלו מתרחקים מאריזות מוצרים שנראות כמו "מותג פרטי", על מנת שיוכלו להתחרות במותגי יצרנים.ישנם אלמנטים חשובים שיש להתחשב בהם כאשר מעצבים אריזה למותג פרטי כגון: מחיר, בטיחות, נוחות ומהימנות.

תחרות עם מותגים מצליחים

סיבה עיקרית למהפכות אלו נובעת מן התחרות עם המותגים המצליחים. כתוצאה מכך ניתן לראות שימוש בצבעים עזים יותר, עם גרפיקה באיכות טובה יותר, זאת על מנת למשוך את תשומת ליבו של הקונה ולרגשו. וכך ניתן לראות כי שימוש באריזות "סטנדרטיות" אינו אומר כי המוצר יהיה כמו שאר המוצרים בשוק- ניתן לבדלו על ידי תוויות מיוחדות ואביזרים נוספים.

מגמות המשפיעות על התפתחות מוצרי צריכה ואריזתם :

# המגמה הראשונה היא כי הצרכן הממוצע משתנה באופן מתמיד. מאז ימי עקרות הבית שהכינו ארוחה שלמה לכל המשפחה, בעזרת מוצרים הארוזים בקופסאות ושימורים ועד היום כאשר יותר משפחות הינן בעלות הכנסה כפולה, ואמהות עובדות, מה שמביא לפחות זמן עם המשפחה.

# המגמה השניה הינה הנוחות כערך - מומחים בתעשיית המזון מסכימים פה אחד כי הטרנד העכשווי בעיצוב האריזה הוא נוחות. צרכנים ניידים "על הדרך", מוצאים ערך רב במוצרים המספקים נוחות ויכולים לחסוך זמן. הורים מרגישים בטוחים לתת לילדיהם אריזות הנפתחות בקלות, על פני פחיות שיש לפתחן בעזרת פותחן קופסאות. לגבי אריזות הקוסמטיקה, למשל, הצורך ב "אטמים" או קופסאות יורד ועולה הצורך בצנצנות ובקבוקי PET לחיצים ולא שבירים, כפי שניתן למצוא במגוון גדלים בחברת הוברמן.

# המגמה השלישית הינה אריזה אינפורמטיבית. ישנה עליה ניכרת בהיקף המידע על גבי אריזות כגון: ערכים ויתרונות תזונתיים, ומידע משפטי, מה שהביא קמעונאים רבים לעצב מחדש את אריזותיהם הישנות. צרכנים ערניים יותר לנושאי תזונה ובריאות, חברות רבות מגיבות לטרנד זה על ידי : הקטנת אריזות והתאמתם לכמות לצרכי תזונה (כגון אריזות של 100 קלוריות).

# המגמה הרביעית נובעת מהטרנד החדש כי אכסון והארגון הופך פופולארי מאוד .שימוש מחדש של אריזה הפך לטרנד, צרכן יקנה מוצר כדי להשתמש באריזתו. במידה והצרכן אוהב את מראה האריזה, ורואה את הפוטנציאל של שימוש נוסף במיכל לאכסון מזון/פריט אחר בבית – הוא יקנה את המוצר. כדוגמא לכך, ניתן למצוא במקביל לאריזות הסטנדרטיות בחברת הוברמן, גם אריזות דקורטיביות יותר שימשכו את הלקוח לקנות את מוצריכם במטרה נוספת של לשמור את האריזה היוקרתית לאחר מכן.

מה על הקמעונאי לעשות?
 
* מצא מה עובד ומה לא עובד.
* המשך לקדם את המוצרים : חשיפה גבוהה של קמפיינים ומודעות, כולל הנחות.
* מותגים פרטים נוטים ללכת בעקבות מותגי יצרנים גם בנושאי שיפור אריזה, ובכך מבטלים את היתרון של מובילי שוק. כדוגמא, אריזות פלסטיק "פשוטות יותר" כפי שמשתמשים מותגי היצרנים כיום.
* יש למקסם את יתרונות האריזה ולהמשיך לחדשה ולשפרה, להפכה לידידותית לצרכן ובטוחה ככל האפשר. כפי שניתן לעשות על ידי אריזות PET, אריזות בגדלים קטנים יחסית וכדומה.
* לפתח יחסים ארוכי טווח עם הצרכן – הדור הצעיר "תוכנת" על ידי מותגים ידועים בעזרת פרסום וקמפיינים במהלך כל שנות חייהם, ועדיין לא מבין את הערך המיוחס למוצרי המותג הפרטי.
* יצרנים וצרכנים שותפים לפיתוח אריזות בעלות ערך מוסף, אך גם לקמעונאיים יש תפקיד חשוב בצמיחת הסגמנט. מומחים מסכימים כי במקרים מסוימים קמעונאים מסוגלים לספק עזרה בפיתוח אריזות.
* קמעונאים המבקשים לשפר את רמתה ואיכותה של אריזת המותג הפרטי, צריכים לעודד את הספקים שלהם לחקור ולספק אריזות חדשניות.

לסיכום

קמעונאים צריכים להשתמש באריזת המוצר כדי להעביר את המסר של המותג. עליהם למצב ולתקשר את המותג דרך האריזה בצורה היעילה ביותר, על ידי שמירת מודעות גבוהה לנוחיותו של הצרכן, אפשרויות אכסון, ואטרקטיביות של מיתוג ומיכלי אכסון. במידה וישכילו לעשות כן נראה עתידו של המותג הפרטי בהיר מתמיד.

שטח נוסף שרואה צמיחה הוא אריזה גמישה ואמון, היכולת של המותג הפרטי לפתח יחסים אינטימיים עם הצרכן. מותג פרטי יכול למנף מערכת יחסים אישית עם הצרכן על ידי יצירת חוויית צריכה חיובית, לאמור, האריזה לא תדלוף או תיפגם והמוצר בתוכה יענה על הציפיות.

בחברת הוברמן ניתן למצוא פתרונות המדגישים את הטרנדים החדשים הללו, אריזות גמישות השמות דגש הן על נוחות והן על דקורטיביות.

מבוסס מתוך מאמר מאת: מיכל איזנשטין, מספקת שירותי מידענות ומחקר,דוא"ל: str65@netvision.net.il.

(מתוך מגאזין "מותג פרטי", " "It’s What’s On The Outside That Counts, By Lori Sichtermann, ינואר 2006(

רשימת נושאים
DIY
צור קשר