נוחות – המפתח לאריזה מוצלחת

ענף האריזה עובר בשנים האחרונות מהפכה דרמטית, שבמרכזה דגש על מידת הנוחות שהלקוח מפיק מהאריזה. מחקרים רבים הוכיחו כי לא די שהאריזה תהיה יפה ומושכת, היא חייבת להיות נוחה לשימוש. לקוח שימצא את שהאריזה של מוצר מסוים אינה נוחה דייה לטעמו, אזי הוא לא ירכוש שוב את המוצר, וזאת גם אם אהב את המוצר.

אחת הבעיות המרכזיות בתכנון מידת הנוחות, היא מאפייני צריכת המוצר ומאפייניו הפיזיים של המוצר. עיצוב אריזה שהן תהיה פרקטית למוצר הנמכר והן תיתן מענה נוח לשימוש הלקוח, יעודד את הצרכן לרכוש בעתיד את המוצר ויצור אצלו תחושת נאמנות.

מושג הנוחות כולל בתוכו הן את הנוחות והקלות של נשיאת המוצר לבית, ולאחר מכן גם למקומות נוספים, והן את השימוש במוצר עצמו, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר במוצרים שמיועדים לצריכה בשלבים, בהם בכל פעם יש לסגור ולפתוח מחדש את האריזה המגוננת. כאן גם נכנסת לתמונה סוגיית האיכות, יש צורך להבטיח כי האריזה לא תקרע, תשבר או שמא ,תתקע, בצורה כלשהי.

השינויים הטכנולוגיים:

תעשיית האריזה זוכה בשנים האחרונות לתשומת לב רבה, כשהן מפיקות אריזות המאופיינות בפטנטים שונים המיועדים לשיפור הנוחות. למרות כל השינויים הטכנולוגיים, אל לשכוח כי יש צורך לשים דגש רב על איכות האריזה שכן נוחות שימוש חייבת להיות מתמדת עד סיום השימוש במוצר. דוגמא שהושרשה בתחום הקוסמטיקה בשנים האחרונות היא בקבוקי ה- "איירלס" המשמשים לשמנים וג'לים שונים, הקיימים בהוברמן בשלל גדלים וצבעים.

האיכות במוקד תשומת הלב

החידושים הטכנולוגיים בחומרי האריזה עשויים לתרום רבות לנוחות השימוש. דרך אחת היא להשתמש במספר של מארזים לאותו מוצר. שימוש זה יכול לאפשר ללקוח לבחור את האריזה המתאימה ביותר לצרכיי הנוחות שלו הייחודים. כך לדוגמא, אריזה אחת יכולה להיות אריזה משפחתית, אריזה נוספת לשימוש אישי, ואריזה אחרת יכולה להתאים לנוחות הצרכן הנייד.

דרך נוספת בה החידושים בתעשיית האריזה יכולים לעזור היא על ידי הצעה ללקוחות שינויים בפרמטרים הוויזואליים של האריזה, כשהללו כוללים את העיצוב החיצוני, הממדים והצבעים. שינויים בפרמטרים הללו יכולים להתאים את המוצר למגוון גדול יותר של לקוחות, כגון אריזה אחת המותאמת לילדים ורעותה המותאמת למבוגרים, האחת מותאמת לגברים ורעותה לנשים. כך לדוגמא, מציעה הוברמן צנצנות קוסמטיות שונות עם מכסים בצבעים שונים כגון כסף, זהב או אלומיניום היכולים לשמש בקהלי יעד שונים.

סגירה הרמטית נוחה

לסגירה ההרמטית של אריזת מוצר נודעת חשיבות רבה הן מבחינת איכות המוצר וטריותו, והן למניעת חדירת גופים אחרים לקרבי האריזה.במהלך השנים האחרונות נעשו צעדים דרמטיים לשיפור סגירת ואטימת האריזה. יחד עם זאת, השיפורים הטכנולוגיים מבטיחים כיום שגם האיטום, הפתיחה, והסגירה החוזרת של האריזה יעשו בקלות, במהירות ובביטחון. דוגמא לאריזות המשפרות הם קלות הפתיחה הן צנצנות עם מכסה סנאפ-אפ, כפי שניתן למצוא בהוברמן.

רשימת נושאים
DIY
צור קשר